Dropbox

söndag 19 augusti 2012

Glasunderlägget

Har nu virkat klart mitt första glasunderlägg, det blev bra men lite för litet.. Håller på att testa fram en större variant, eftersom jag inte vill använda ett tjockare garn..


Så här ser orginalet ut, om du vill virka den så hittar du mönstret HÄR, som  Saannis översatt




Här är början som jag gjort till en större variant, har börjat på varv 4 och gör 2st, 2lm, 2st, 2lm i varje lmb (ni förstår nog bättre när ni läst hela mönstret)


Får se hur det blir, kanske får tänka om... Hade tänkt göra en stor variant av dessa som man kan ha som tallriksunderlägg... Har ett virkat underlägg som jag lånat av min mamma (det är köpt, inte virkat av henne) som jag tänkte använda som modell)







Zelda har upptäckt pappas tatuering, och hon försöker ta den =)


Men denna söndag ska nu spenderas med lilla familjen och vänner, virkningen får vänta till ikväll =)




Carebear (krambjörnarna på svanska) Love-a-lot har pappa Erik på armen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar